torsdag, oktober 26, 2006

For gammel?

Soundtrack: Loch Lomond

Min gode venninne Elisabeth og jeg sitter her på datarommet på skolen og... "Gjemmer oss", som Elisabeth skriver på sin blogg i dette øyblikk.

Etter lang tid med slitsom skole, dag etter dag, uke etter uke, er det godt å kunne ha et avbrekk, uten å bekymre seg for stiler som skulle vært inne forrige torsdag (klarte i sted, etter en uke med gjemsel og nye metoder for å holde meg på avstand fra læreren, å få henne til å tro at jeg har vært på lærerrommet opptil flere ganger for å levere stilen, uten at det har vært noen der til å ta imot. Jeg har nå til i morgen å skrive et foredrag om Norrøn litteratur.), ugjorte mattelekser, kjemi- OG fysikkinnføringer som også skulle vært inne for et par uker siden.

Jeg utnytter skoledagen i dag til bare å sitte her, kule'n, skrive på bloggen (ikke hatt tid de siste to ukene), og la de andre gjøre alt arbeidet.

Vi har nemlig Internasjonal dag i dag, og siden jeg var med i OD-gruppen slipper jeg å delta, jeg skulle egentlig bare gå rundt å sjekke at alt går bra. Gidder ikke.

I kveld skjer det noe helt spesielt. Jeg har fått lov til å joine en sekkepipegruppe i Bergen, og det blir min første gang i kveld. Har spilt "chanter" i ett år nå, så jeg tenkte det var på tide å komme seg inn i en organisert gruppe i tillegg til bare å øve hjemme.

Her ser du da mitt skotske jeg. Jeg tror gruppen består av en del eldre skotter, og det er det. De trenger ungt blod, og jeg er den rette til den oppgaven, mener jeg.


Dette er korpset mitt, Os og Kuventræ skulekorps. Vi var på Manger på lørdag, deltok i Mangerfestivalen. Gjett hvem som vant? Joda, det var oss, det!!! Jeg husker at før, da vi vant diverse konkurranser og lignende, var det en utrolig herlig, euforisk stemning i korpset resten av kvelden, vi sang på bussen hele veien hjem, hørte på høy musikk, feiret og lo. Men det er ikke lenger noe av dette, jeg følte faktisk ikke en eneste ting jeg, da vi fikk vite resultatene. Kanskje var det fordi jeg var trøtt, kanskje fordi jeg var lei og sur... Men jeg er umåtelig redd for at det kan være at jeg er blitt for voksen? Er det sånn at når man blir eldre blir det ikke like morsomt å vinne korpskonkurranser? For det ville vært svært deprimerende.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Eg har alltid vært glad i keltisk musikk og skotsk kultur (har ofte ønska at eg var skotsk), og sekkepiper.. så kjempeflott å vite at d e andre som liker sekkepiper også, som ikkje mener det er en ulyd :p

Og så heldig du e som faktisk kan spille, og får være med i sekkepipegruppe! :D Viss dokkar nokken gang skal ha nokke framvisning, må du gi beskjed, me want to see! :D

Og Loch Lomond e en nydelig sang/melodi.. har både rolige versjoner med bare musikk og en med sang.. fiine :).. keltisk musikk generelt, beste som er :D

Du får ha lykke til med spillinga :D

Anonym sa...

Tøff bukse!

Anonym sa...

Vet det er sent, men..

Loch Lomond er nydelig.. jeg har som Silje også alltid vært glad i keltisk musikk og skotske saker generelt^^

Og som Silje sier, det er fint at det er flere som ikke synes det er en ulyd^^

*sette på Loch Lomond*