torsdag, november 02, 2006

Hva nå???

Jeg kommer rett fra en diskusjon med mamma, om hvorvidt jeg har  fremtidsplaner eller ikke. Denne diskusjonen forekommer minst to ganger i halvåret, og er like forvirrende og full av fortvilelse og irritasjon hver gang.
Jeg vet ennå ikke helt sikkert hva jeg vil studere etter gymnaset, men det jeg vet for sikkert er at jeg skal studere i Skottland, enten Edinburgh eller Glasgae! Jeg går rundt og tenker på dette og bekymrer meg noe helt sykt konstant, og det er vel kanskje derfor jeg ikke klarer å konsentrere meg noe særlig om andre ting. Jeg er livredd for å ta valget om hva jeg skal studere, og jobbe med for resten av livet...

Jeg liker situasjonen som den er akkurat nå, jeg. På gymnaset er det hele tiden folk som forteller deg hva du skal gjøre, og det er ofte ganske greit synes jeg, da slipper jeg å ta noen valg selv.
Jeg husker hvilket mareritt det var å måtte velge videregående skole også, valget stod mellom musikklinjen og media og kommunikasjon, men gymnaset var bare rett nedi bakken, og der fikk jeg generell studiekompetanse etter tre år, så det var nå der jeg endte opp. Det var jo forsåvidt helt greit.


Jeg vet jeg ikke har vært så veldig flink til å poste noe på bloggen de siste ukene, men jeg har mine grunner. Jeg lover at jeg heretter skal bli flinkere, jeg skal til og med starte en engelsk blogg, bare så det er sagt.



Oioioi! Stor nyhet!!! I kveld tror/håper jeg at jeg får meg sekkepipe! Eller altså, jeg skal låne et sett. WOW det blir diiiiiggggg!!!!

I morgen tidlig reiser jeg på regionalt SUseminar i Stavanger. Blir borte til søndag, så vet dere det. Jeg gleeeder meg.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nei, å måtte ta egne valg skal ikkje være enkelt.. livet var så enkelt før når alt var planlagt på forhånd.. *sukk*


Men håper det går bra med sekkepipa! :D Og at du får det kjekt på SU seminar i helga ;)

Anonym sa...

Får håpe det går greit med valg.. skal ikke være enkelt *sukke*

Selv om jeg er blant de heldige som har hatt planen klar i årevis, men har blitt mer og mer konkret etter hvert.. fine planene^^ (Men ikke så mange som har det sånn, tror jeg)

Sekkepipe! :D Og håper du får det fint her i området:p (Stavanger)

BASilikum sa...

Silje; Ja, ikke sant. Sekkepipen SKAL det gå bra med!

Lars Christian; Noen folk er heldige som vet hva de vil gjøre.. Har alltid vært så misunnelig på dere, jeg har bestandig hatt problemer med å bestemme meg for noe, og holde ved det!

Anonym sa...

Skal du studere utenlands så må du søke nå før jul.

BASilikum sa...

Jeg trodde ikke jeg måtte det før neste år, iom at jeg tar andre klasse om igjen? Eller har jeg ttatt fei?! *Panikk*

Elisabeth sa...

Liker bloggene dine VELDIG godt nå^^.