søndag, februar 04, 2007

En konsertarrangørs frustrasjoner

Etter måneder med organisering; ringing, reising, løping og bæring, ble den store konserten endelig holdt. I dag kan jeg tenke tilbake på det som noe som en gang var, og som aldri mer skal bli. Det finnes ikke grenser for hvor mye stress og bekymringer, for ikke å snakke om høye telefonregninger det har vært den siste tiden.

I hele går gikk jeg rundt med knuter i magen, kvalm som bare det, konstant hodepine og tårer i øynene og følte meg bare helt nedpå.

Jeg skal innrømme at jeg har fått avsmaken på punk- og rockeband, musikken kan være så bra den bare vil, men kjenner man typen bak musikken finnes de ikke kule i det hele tatt. Makan til attitude og lite takknemmelighet blant noen av dem skal man lete lenge etter. Men selvsagt; de med den beste musikken var også de snilleste, de som ikke drakk seg dritings på øl og whisky på et rusfritt ungdomsarrangement og som kjørte hjem selv. Til dem er jeg svært takknemlig og er kjempeglad for at de ville stille opp.

Som sagt, i løpet av de siste månedene har det vært mye som har måttet bli gjort, å arrangere en konsert er I HVERT FALL ikke så lettvindt som man tror det er, og mye har måttet vike; skole/lekser og andre fritidsaktiviteter. Jeg har vært på randen av å bryte ut i tårer, eller bare gå berserk og skrike høyt ut at nå gidder jeg ikke mer!!! når som helst.

Derfor skal jeg ikke si at jeg synes det var greit at ingen, jeg gjentar; INGEN av mine venner kom til konserten, verken for å høre på musikken og se hva jeg hadde fått til etter så mye arbeid, eller for å støtte meg, gi meg en klem da kvelden var på sitt verste for meg. Jeg synes å huske at de fleste hadde lovet, både for noen måneder siden og bare for noen dager siden at de skulle komme, men det var altså ikke en eneste en som dukket opp. Fikk meldingen ”Føler at jeg svikter deg” dagen før. Så merkelig, det følte jeg også! Kanskje fordi det også var tilfellet? Har ikke følt meg så alene i hele mitt liv, hele hvelden, og som da bandene begynte å mase etter taxi inn til Bergen og jeg ikke ante hvordan jeg skulle betale for det, eller da bussjåføren var drittforbanna på meg fordi bussen skulle kjøre klokken fire, men da klokken var halv fem stod vi fremdeles på busstasjonen og ventet på to artister som hadde fått beskjed av en annen at de skulle være der kvart over fire (som om det ga noen mening), og ”noen” hadde ødelagt et bord som Os SU må betale for.

Jeg vet at UANSETT hva NOEN av vennene mine hadde gjort, hadde jeg sluppet alt i mine hender, avlyst alle andre avtaler og kommet og støttet dem. Men det er, som sagt, sikkert bare meg.

Gårsdagen var i grunn en åpenbaring for meg, med tanke på hvilke venner jeg virkelig kan stole på, og hvem jeg kanskje ikke burde se på som så nære venner som jeg trodde de var. Jeg kom fram til at kanskje jeg skulle begynne å prøve å få flere venner, så nå har jeg avtale med to kjekkaser i et band om å møte dem på Hulen neste fredag, så får vi se hva som skjer derfra.



Til slutt vil jeg takke alle bandene som spilte:

  • Orbo (Som var FANTASTISK, wow)

  • Thelma

  • Seidal

  • 50 Shots

  • Hindenbürg

  • Runaway Puppets



Og mine medarrangører:

  • Tale

  • Benjamin

  • Ole

  • Thomas



 

Antirasistisk konsert 2007 015

Antirasistisk konsert 2007 016

Antirasistisk konsert 2007 014

Antirasistisk konsert 2007 020

Antirasistisk konsert 2007 035

Antirasistisk konsert 2007 006

Antirasistisk konsert 2007 002

7 kommentarer:

Elisabeth sa...

Åh Marie!! :'/ Vi kunne jo ikke komme siden vi var hos Silje:( Åh Gud... Og jeg var ikke sikker på når/hvor heller:( Kan du tilgi meg? Åh guuud, jeg må snakke med deg i morgen...Jeg har så dårlig samvittighet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BASilikum sa...

For det første; jeg er klar over at dere alle var hos Silje, det er en annen ting jeg også er litt bitter for, i.o.m. at det ser ut til at jeg var den eneste som ikke var invitert, dessuten feiret alle sammen bursdagen hennes på torsdag, jeg skjønner ikke hvorfor det måtte gjøres hele to ganger; for det andre har denne konserten vært planlagt i mange mange måneder, og jeg synes det er litt merkelig at ingen av dere, selv om dere alle så flittig skriver i deres dagbøker, har skrevet ned datoen for min konsert. Jeg har ikke snakket om annet siden november.

Men for ikke å bare snu hele saken over på meg selv; det er også dårlig at ingen heller ville støtte en idealistisk sak som denne, overskuddet skulle gå til antirasistisk arbeid via Benjamin Hermansens minnefond. Vi er nå i underskudd grunnet blant annet manglende publikum.

For å svare på noe annet også; nei, jeg hater ingen jeg, hvorfor skulle jeg det? Jeg er skuffet, bitter og føler meg sviktet, men det er sånt som skjer, og man må komme seg videre. Jeg ville bare uttrykke min bestyrtelse over folks prioriteter, men når jeg tenker etter er jeg ikke så veldig overrasket. Beklager.

Anonym sa...

For andre lesere; Vi har ordnet opp i det hele nå.

Anonym sa...

Glad for å høre at alt er ordnet opp i nå, har selv vært sengeliggende i to dager uten mulighet til å lese dette eller høre noe.. Men til Marie:

Eg beklager på det dypeste viss besøket mitt ødela kvelden for deg, det var ikkje meningen. Selv hadde eg vel gitt beskjed tidlig om at eg trolig ikkje kom, selv om eg vet flere andre hadde lovet det. Besøket eg hadde på lørsdagskvelden planla eg før vi fikk vite endelig dato for konserten din, og syns det var kjempedumt da eg fikk vite at det kolliderte. Eg ga beskjed om at folk kunne komme etter konserten, var ikkje meningen å såre deg. Og du var ikkje "den eneste" som ikkje var invitert, eg regner da deg som en god venninne, ei eg er glad i. Det var kun E., E., J., og K. som var inviterte til en liten "vennekveld" siden Lars Christian var på besøk hos meg. Som du selv skrev feiret vi sammen alle på torsdagen, så dette hadde ingenting med bursdagsfeiring å gjøre.. var ikkje meningen å holde deg utenfor på noen måte :(

Håper du har det bra, og beklager igjen viss eg var med på å ødelegge noe.. var overhode ikkje meiningen..

Anonym sa...

Glad for å høre at alt er ordnet opp i nå, har selv vært sengeliggende i to dager uten mulighet til å lese dette eller høre noe.. Men til Marie:

Eg beklager på det dypeste viss besøket mitt ødela kvelden for deg, det var ikkje meningen. Selv hadde eg vel gitt beskjed tidlig om at eg trolig ikkje kom, selv om eg vet flere andre hadde lovet det. Besøket eg hadde på lørsdagskvelden planla eg før vi fikk vite endelig dato for konserten din, og syns det var kjempedumt da eg fikk vite at det kolliderte. Eg ga beskjed om at folk kunne komme etter konserten, var ikkje meningen å såre deg. Og du var ikkje "den eneste" som ikkje var invitert, eg regner da deg som en god venninne, ei eg er glad i. Det var kun E., E., J., og K. som var inviterte til en liten "vennekveld" siden Lars Christian var på besøk hos meg. Som du selv skrev feiret vi sammen alle på torsdagen, så dette hadde ingenting med bursdagsfeiring å gjøre.. var ikkje meningen å holde deg utenfor på noen måte :(

Håper du har det bra, og beklager igjen viss eg var med på å ødelegge noe.. var overhode ikkje meiningen..

Guri sa...

Du kan altså få ein forsinka, virtuell klem av meg.
Sei ifrå om du er i bergen ein dag då :)

Anonym sa...

Kanskje de her musikerne burde være takknemlige for at de i det hele tatt fikk spillejobb.

Go and get them, tiger!